Praktisk information

Du kan läsa om lokalerna på Stockholm City Conference Centre:s hemsida: http://www.stoccc.se/

Registrering

  • 2 april: registreringen öppnar klockan 8.30
  • 3 april: registreringen öppnar klockan 7.30

Kartor

Garderob

Garderob finns utmarkerad under “Kartor”. Garderoberna är obemannade, men det finns möjlighet att låsa in kläderna i särskilda skåp. Folkets Hus och Sveriges Arbetsterapeuter ansvarar inte för inlämnade kläder eller andra tillhörigheter.

Bagagerum

Det finns tillgång till ett bagagerum som är utmarkerat under “Kartor”. Det är öppet vid inregistrering men hålls sedan låst under resten av dagen. Folkets Hus och Sveriges Arbetsterapeuter ansvarar inte för inlämnat bagage eller andra tillhörigheter.

Rullstol

Under “Kartor” har vi gulmarkerat de rullstolshissar som finns tillgängliga – se kartan över 200- och 400-rummen. I plenisalen och i de allra största konferenslokalerna A, B och C (som bildas när man delar upp plenisalen i mindre rum), finns särskilda platser för rullstolsburna längst bak i lokalen.

Hörselslinga

Hörselslinga finns i de större lokalerna som rymmer över 60 personer.

Presentationsnätverk

Om du ska hålla i en presentation, behöver du ladda upp den till Folkets Hus presentationsnätverk. En nätverkstekniker hjälper dig i rum 401 (se under “Kartor”). Du behöver tänka på att ladda upp din presentation i så god tid som möjligt, senast en timma innan din föredragning. Vi använder Folkets Hus datorer och nätverk för alla presentationer.

Toaletter

Det finns flera toaletter på de olika våningsplanen. Var flest antal toaletter finns på en och samma yta, finns markerat under “Kartor”.

Invigning

Invigningen startar klockan 10 den 2 april och äger rum i Folkets Hus plenisal. Efter invigningen delas plenisalen ABC upp i tre delar och blir rummen A, B och C.

Inspirationsföreläsning med Georgios Karpathakis

Inspirationsföreläsningen med Georgios Karpathakis, grundare av Underbara ADHD, börjar klockan 16.30 den 2 april äger rum i plenisalen, lokal ABC.

Fika

  • 2 april: klockan 8.30-10 i samband med registreringen och klockan 13.50-14.30
  • 3 april: klockan 9.50-10.30 och klockan 14.20-14.40

Fikat kommer att serveras bland annat i anslutning till utställarna och posterutställningen.

Lunch

  • 2 april: klockan 11.30-12.30
  • 3 april: klockan 11.50-13

Lunchen serveras huvudsakligen i Restaurang Cabaret i Folkets hus – de som har föranmält specialkost i samband med anmälan får sin lunch serverad där. Lunchen kommer även att serveras på flera platser i Folkets hus om vi får in fler anmälningar än beräknat. Information kommer att ges på plats.

Jubileumsmiddag för särskilt anmälda 2/4 klockan 19

På vår jubileumsmiddag firar vi att arbetsterapin i Sverige fyller 75 år med en trerätters middag (meny kommer att presenteras här senare). Alkoholhaltiga drycker ingår inte i middagspriset. Förköp av så kallade drinkbiljetter kommer att kunna göras vid eftermiddagskaffet klockan 13.50-14.30 och under själva middagen.

Postertävling

I år är det rekord för antalet inlämnade postrar! Vad passar då bättre än en postertävling? Rösta på den bästa postern (länk kommer att läggas in under Arbetsterapiforum).

Du kan bara rösta på ett alternativ och du får bara rösta en gång. Det nummer du ska rösta på, är det nummer som finns på skärmen som postern sitter på (inte det i appen). Tävlingen öppnar den 2 april klockan 10 och avslutas klockan 13 den 3 april. Den poster som får flest röster vinner gratis deltagande på nästa Arbetsterapiforum.

Wifi

  • CCC Guest High Speed, lösen/nyckel 20192019
  • CCC Guest Smart Connect, lösen/nyckel 20192019

Vilrum

Det finns ett vilrum för den som blivit sjuk eller behöver vila. Kontakta Folkets Hus personal i receptionen. Du kan även ringa receptionen på 08-506 165 00.

SOS

Vid fara för liv, ring 112.

Du är på Folkets Hus, Barnhusgatan 12-14 i Stockholm.

För att nå Folkets Hus personal i receptionen, ring 08-506 165 00.

Utvärdering

Vi vill veta vad du tycker om årets Arbetsterapiforum för att kunna bli ännu bättre nästa gång! Vi ber dig därför att fylla i utvärderingen (länk kommer att läggas in under Arbetsterapiforum).

Intyg

Om du vill ha ett intyg för ditt deltagande vid årets Arbetsterapiforum, ber vi dig att först hjälpa oss att fylla i utvärderingen, som hjälper oss att bli ännu bättre till nästa gång (länk kommer att läggas in under Arbetsterapiforum).